Nawigacja
POLECANE
ZNAJOMI
Ankieta
Czy jesteś zwolennikiem używania magazynków typu:

Real/Low/Mid-Cap
Real/Low/Mid-Cap
86% [149 głosów]

Hi-Cap
Hi-Cap
14% [24 głosy]

Ogółem głosów: 173
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 11.01.11

Archiwum ankiet
Słoneczny panel
Dziś jest:

Wschód słońca: 6:58
Zachód słońca: 17:17
Dzień trwa:
10 Godzin 19 minut
Jest krótszy od najdłuższego dnia o: 8:14
Archiwum News 2014:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2013:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2012:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2011:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2010:
Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Wojskowa "Deskorolka"
Nazywa się DTV Shredder, rozpędza się do 30 mph (ok 50 km/h) i ma zrewolucjonizować współczesne pole walki, które i tak jest nafaszerowane elektroniką. Główną zaletą tego urządzenia jest to, że napęd jest przenoszony na gąsienice, które są w stanie wjechać w prawie każdy teren. Jak się na tym jeździ? Cóż jeszcze nie miałem okazji spróbować, ale osoby które go testowały twierdzą że prowadzi się tak samo jak pojazdy żyroskopowe tylko pozycja w trakcie prowadzenia jest prawie identyczna do pozycji surfera lub do jazdy na desce. Z resztą co ja tam będę pisać zobaczcie sami.


Komentarze
Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
#1 | Sundowner dnia September 13 2010 09:54:15
Useless...

Za mały prześwit, za mała powierzchnia kontaktu, zbyt niskie. W śniegu, błocie i na kamieniach się tym nie pojeździ. Wolę mocnego Quada - wymaga też krótszego szkolenia, a i pozwala wozić sprzęt na nim odciążając moje stawy.
#2 | Mario75 dnia September 13 2010 11:35:41
Sundowner możesz na przyczepce wozić stuff Z przymrużeniem oka Ciekawy jestem jaki to ma zasięg na jednym doładowaniu i ile waży. Projekt na pewno jest ciekawy. Czy trafi "pod strzechy" czy cywili czy wojska czas pokaże. Temat grubyUśmiech
#3 | Sundowner dnia September 13 2010 12:36:50
Na przyczepce za Quadem to i działo bezodrzutowe wozić mogę Szeroki uśmiech

To jest po prostu kolejna zabawka, co zresztą potwierdzi każdy kto miał okazje pojeździć na mocniejszym Quadzie w terenie (powiedzmy Suzuki KingQuad 750AXi). To coś w pierwszej lepszej kałuży się zakopie. Załóżmy na Quada gąsienice - co się u nas na południu stosuje na Polarisach (a fee) - i można jeździć wszędzie, po wszystkim, byleby nie zalać chwytu powietrza (po założeniu chrap można brodzić do 1+ metra).
#4 | Mario75 dnia September 13 2010 21:57:35
Chyba ta "deskorolka" na gąsienicach ma napęd elektryczny? Więc możliwe iż jest wodoszczelna. Za mało danych. Trzeba prześledzić temat za jakieś pół roku czy rok i zobaczyć co z tego wyjdzie.
#5 | Sundowner dnia September 14 2010 07:40:49
Wodoszczelność jest problematyczna z inżynierskiego punktu widzenia.

Zastosowanie szczelnej obudowy nie załatwia sprawy, kiedy mówimy o czymś co jest większe od telefonu komórkowego i głębokościach w okolicy 1m lub więcej. W skrócie - mamy tutaj do czynienia ze sporymi i szybko wzrastającymi ciśnieniami i jedynym pewnym sposobem zapewnienia szczelności układu jest wytworzenie wewnątrz obudowy równego, lub wyższego od tego na zewnątrz. Jest to dość proste w wypadku np celownika optycznego - którego po złożeniu, już się nigdy nie rozbiera (wypełnia się go azotem pod ciśnieniem). W wypadku silników elektrycznych takiego komfortu się nie ma i albo potrzeba specjalnych technik serwisowania, albo specjalnego (czyt. drogiego) układu wprowadzającego gaz pod ciśnieniem do obudowy. Jest też jeszcze opcja pełnego wypełnienia obudowy olejem - ale jest to nadzwyczaj paskudna technika. W wypadku maszyn z napędem elektrycznym pomijając te tworzone specjalnie z myślą o pracy pod wodą (np. skutery podwodne), zwykle pomija się kwestie pełnej wodoszczelności skupiając i zadowalając się jedynie na częściowej wodoodporności - układ może zostać zalany na krótki okres czasu, lub dłuższy - jeżeli akurat nie pracuje - bez trwałego uszkodzenia. W wypadku techniki wojskowej jest to podejście raczej nieakceptowalne.

W wypadku silników spalinowych, z definicji pracujących na wysokich ciśnieniach - ten problem albo nie istnieje, albo jest minimalny i nie dotyczy samego silnika, a tylko części jego podzespołów, z czym można sobie relatywnie łatwo poradzić prowadząc część spalin do tych komponentów (na ile nie odbija się to negatywnie na ich pracy).

Zainteresowani mogą poszukać więcej informacji, zapoznając się z historia rozwiązań technicznych stosowanych w czołgach przystosowywanych do głębokiego brodzenia.
#6 | Patol dnia September 18 2010 18:01:23
hmm a mi się podoba ten pojazd

duży prześwit nie jest potrzebny zwłaszcza, że te gąsienice są dość blisko siebie [czołg ma mały tak samo skutery śnieżne a dają radę...]

powierzchnia kontaktu? o wiele większa niż w rowerze czy motorze bo chyba do takich pojazdów można to porównać a nie do quad'a

na moje oko poradzi sobie w śniegu tak samo na kamieniach a dlaczego? a dlatego że jest napędzany silnikiem elektrycznym i ma gąsienice zaś błoto każdy myślący ominie...

co do jego wodoszczelności to sprawa jest banalnie prosta wystarczy zamknąć silnik w wodoszczelnym "pudełku" to nie jest trudne... głębiej niż metr no może półtora nikt jeździć nie będzie a na metrze ciśnienie wody nie urywa głowy...

w temacie zasilania też nie widzę problemu przy obecnych ogniwach paliwowych zapewne można by nim "latać" z tydzień mając w pamięci fakt że silnik elektryczny może również pracować jako prądnica


skoro już został wspomniany quad tak więc spróbuje wykazać wyższość "deski" nad "pseudo terenówką" zatem deska jest o wiele prostszą konstrukcją niż quad zgodnie z podstawową myślą przewodnią mechaniki im coś prostsze tym mniej zawodne ciągnąc myśl dalej im mniej zawodne tym tańsze im tańsze tym większe prawdopodobieństwo sukcesu

prostota deski daje jej plus również w szkoleniu można w krótkim czasie nauczyć jeździć i... uwaga naprawić co w przypadku quad'a nie będzie takie hop siup na krowę przy rozwiązaniach modułowych czas naprawy i skomplikowanie czynności również jest na korzyść dla deski wymiana silnika baterii i zawieszenia to na oko max 30min pracy

mam nadzieje że wejdzie ten sprzęcik do użycia bo cywilna wersja będzie lepsza i tańsza
#7 | Sundowner dnia September 18 2010 21:18:10
Co do czasu szkolenia to może niech się Dooode wypowie, bo on ze mną jeździł, ale nie przypominam sobie by po włączeniu silnika były jakiekolwiek problemy, poza tym, że jak się jedzie 70km/h przez pole w suchym sezonie, to niespecjalnie wiele widać.

Co do reszty - w którym miejscu liczysz prześwit skutera śnieżnego ? Bo tak na moje oko, to jak się ma tylko jeden komponent napędowy to ciężko o czymś takim mówić. Podobnie czołgi - większość czołgów ma prześwit w okolicach 40cm+, takiego prześwitu trzeba szukać w Mowagu i innych typowo terenowych pojazdach.

Zamknąć szczelnie to nie jest takie hop siup - im głębiej przedmiot zanurzysz, tym wiesza masa ośrodka znajdująca się nad nim na nie go działa, większość zegarków nie wytrzymuje zanurzenia i operowania nim na 1m, co tu mówić o komponentach pojazdu.

Ogniwa paliwowe są okropną opcją, posiadają wydajność energetyczną gorszą od silnika benzynowego, a akumulatory specjalnie wydajne nadal też nie są. Nie bez powodu obecnie w konwencjonalnych okrętach podwodnych idzie się w kierunku silników Stirlinga, pozostawiając historii kombinacje diesel+elektryk i ogniwa paliwowe.

Podajesz dużo interesujących tez, tylko że po dwóch dniach szukania technicznych informacji na temat tej zabawki nie trafiłem na żadne potwierdzające to co piszesz. Sorry, ja pozostaję przy Quadzie za 8k Euro, na którym na jednym tankowaniu przejadę 300km, pojedzie 90km/h i jest wygodniejszy od mojego biurowego fotela.
www.firequad.pl/files/k2.jpg
#8 | Patol dnia September 19 2010 00:19:37
pytania za sto punktów ile trwało to jeżdżenie? tydzień? dwa? miesiąc? jak bardzo eksploatowaliście sprzęt? strzelali do Was? news jest o sprzęcie dla żołnierzy operujących w strefie działań wojennych jako mały indywidualny środek transportu...

na wojnie nie masz czasu na naprawy ani miejsca na narzędzia co dopiero na części dorzuć do tego koszty i czas podstawowego szkolenia mechanicznego i będziesz wiedział dlaczego rzadko i w ograniczonym stopniu są używane quady

hmm nie wiem jakie masz pojęcie o budowie maszyn ale mogę Ci napisać że dałbym radę przy pomocy zwykłej frezarki zrobić z "alu" wystarczająco szczelny "power pack" zresztą wątpię by potencjalny użytkownik brodził tym pojazdem w wodzie głębszej niż 1m również nie znam jego specyfikacji ale domyślam się że nie waży tyle by nie dało się go przeprawić np na linach...

zaś w temacie ogniw paliwowych nastąpił spory przełom w tym roku [patrz exo-szkielet - 72h pracy przy pełnym obciążeniu systemu...] na chłopski rozum można wywnioskować iż jest to nowe rozwiązanie co za tym idzie obecnie dość drogie dlatego nie słyszałeś by było wykorzystywane w OP w których trzeba by użyć dużą ich ilość...

lubię quady fajna zajawka ale wolałbym cichszą i mniejszą deskę Pokazuje język
#9 | Marduk dnia September 19 2010 00:28:40
heh
To tak samo jakby wygłaszac prelekcję na temat wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami bożego narodzenia.
Moje zdanie jest następujące ten pojazd ma byc mały, zwinny, w miarę możliwości szybki w terenie, mało awaryjny oraz powinien miec możliwośc pociągnięcia przyczepki.
Więc DTV ma wszystko czego trzeba.

@Sundowner
- Widziałeś kiedyś podwodne zastosowanie Quada ?
Bo ja nie a sporo w życiu widziałem (no może nie tyle co nestorowie na tym portalu ale sporo).
- Po co pokonywac kilometry na DTV skoro to jest na tyle małe że wrzuci się to na pakę hummvee albo czegoś innego i problem z głowy


P.S. Sun jedno małe. ale ...

TWÓJ FOTEL "BIUROWY" NIE MA OPARCIA I SIEDZISZ NA PODUSZCE !!!!!
#10 | Sundowner dnia September 19 2010 02:14:05
Piszę o fotelu biurowym w pracy, raz. Dwa - widziałem Quada w pełnym zanurzeniu, całkiem nieźle sobie radził, ale miał chrapy. Trzy - jak do dyspozycji jest HMMWV to po kie cholerę się w coś takiego bawić ?

Nie wiem, może się starzeję, ale wolę dupę wozić na czymś wygodnym, niż w pełnym rynsztunku stać na czymś co zasuwa w terenie nie mając praktycznie żadnej amortyzacji. A i też mam taki dziwny przesąd, że żołnierz powinien na pole walki dotrzeć wypoczęty.

Zresztą, póki co to wcale ciche nie jest, bo chodzi na dwusuwowym silniku benzynowym.
#11 | Dooode dnia September 19 2010 19:21:02
Niestety ilość "przypuszczeń" co do tego sprzętu wykracza poza możliwości krótkiego opisania. Ale tak skacząc po łebkach to znów "chciejstwo" zbiera swoje żniwo. Sunny ma racje, o czym wie każdy kto miał przyjemność poszaleć nieco na mocnym quadzie i o ile nie chce się wykonać poczwórnego salta z wyskokiem wyjeżdżając z rowu o nachyleniu 45 st. to każdy jest w stanie ogarnąć w minutę zasady obsługi. Zupełnie nie zrozumiałem sformułowania "cywilna wersja będzie lepsza".. bo to byłby jeden z nielicznych przypadków kiedy cywile mają dostęp do lepszego sprzętu niż wojsko.
No i oczywiście sprawa "omijania przez myślących błota".. ciężko nawet skomentować tą wypowiedź, bo to musi być szczyt myśli technicznej aby żołnierz (bo przecież mówimy o zastosowaniu asg/militarnym) miał omijać każdą przeszkodę wodną powiedzmy po przejściu kolumny pancernej lub nawet po deszczu. Noo chyba że planujemy jeździć w klimacie polarnym gdzie nie ma takowych przeszkód.. no ale wtedy żywotność akumulatorów elektrycznych (przynajmniej współczesnych) jest minimalnFotka a tak mała odległość od zimnego podłoża znacząco wpłynie na prędkość rozladowania).. albo klimat pustynny gdzie również nie ma takowych przeszkód ..no cóż..niestety tam również temperatury niszczą aku dość szybko i to nie tylko z powodu potwornego zużycia przy podjazdach pod przeszkody piaskowe.

Wiec rozpatrując dalej "propozycje technologiczne".. skok ciśnienia pomiędzy zerem (poziomem gruntu) a trzema metrami głębokości zanurzenia jest największy (o czym wie każdy nurek), do czego dodając ciśnienie wywołane sumą prędkości pojazdu i tafli wody (bo nie zawsze jest przecież nieruchoma, choć wartość prędkości wody (jeśli nie jest tsunami) jest pomijalna) ma już tak istotną wartość, ze zwykłe "pudełeczko" nie wystarczy. Zresztą wspominając o łatwości serwisu i zastosowaniu szczelnej obudowy zaprzeczamy sami sobie, bo te rzeczy wykluczają się wzajemnie.

I tak można by ciągnąć w nieskończoność. Zarówno ja, Sunny jak i większość ludzi z technicznym wykształceniem zdaje sobie sprawę że obecny rozwój cierpi w jednym kierunku ; jako że miniaturyzację (która ogranicza zużycie energii) wciąż rozwijamy z większymi lub mniejszymi sukcesami, to nadal nie posiadamy alternatywnych źródeł zasilania które zastąpiłyby obecnie stosowane których bilans mocy i efektywności jest mało zadowalający dla współczesnych zapotrzebowań. Znów temat woda.
Na koniec odwołam się do męskiego ego i proszę by każdy zadał sobie pytanie na czym wolałby przemieszczać się do i na polu walki : na quadzie czy na takiej deseczce? Pewnie dwóch tu wypowiadajacych sie stwierdzi ze woleli by "deske".. powodzenia, reszta oceni swoja miarą.

A czepianie sie fotela Sunnego.. prymitywne
#12 | Patol dnia September 20 2010 08:00:45
Manga uśmiech jakiś klubik wzajemnej adoracji?

każdy jest w stanie ogarnąć w minutę zasady obsługi

no ok podstawowe zasady pewnie tak bo co to za filozofia odpalić quada i ruszyć... tu akurat czytanie ze zrozumieniem się kłania i nie będę tego rozwijał

Zupełnie nie zrozumiałem sformułowania "cywilna wersja będzie lepsza".. bo to byłby jeden z nielicznych przypadków kiedy cywile mają dostęp do lepszego sprzętu niż wojsko.

kolejny przykład niezrozumienia czytanego tekstu... wyłożę to jak krowie na rowie a mianowicie jeżeli wejdzie deska do służby to będzie rozwijana co za tym idzie cywilna też / jeżeli nie wejdzie do służby nie będzie tak dobrze się rozwijać czyli będzie gorsza tak czy nie? logiczne?

ok nie chce mi się rozpisywać o reszcie tekstu przeczytaj kilka razy posty zastanów się kilkanaście razy poczytaj o kilku tematach i może pogadamy
#13 | Sundowner dnia September 20 2010 09:48:31
Teraz ja tej "lepszości" nie rozumiem. Co ma piernik do wiatraka ? DTV jest rozwijana jako projekt CYWILNY, jako kolejna forma sportu ekstremalnego - można by żec.
Wojskowe zastosowanie jest tylko proponowane. Wiec czemu nagle stan wersji cywilnej ma być uzależniony od zamówienia wojskowego ? Gdzie indziej mieliśmy z czymś takim do czynienia, to może złapiemy sens tej tezy z analogii.

Wręcz spotykamy coś odwrotnego, chociażby patrząc na broń, gdzie bazując wyłącznie na zamówieniach wojskowych istnieje stagnacja w ofercie dla strzelców cywilnych (popatrzmy na Beryla). To rynek cywilny napędza rozwiązania na niego kierowane - tutaj popatrzmy na AR15, którego rozwój jest zasilany przez rozwiązania początkowo kierowane na rynek cywilny.

Podobnie jest praktycznie w każdej dziedzinie. Początkowo coś jest tworzone wyłącznie na rynek wojskowy, pod specyficzne potrzeby, trafia tam i... i koniec (jeżeli produkt okazuje sie dobry), dopiero jego wypuszczenie na rynek cywilny napędza rozwój - kiedy do HMMWV zaczęto montować mocniejsze Diesle Duramax ? Kiedy opracowano "wysokościowe" wersje Hughesa 369 ? Kto napędza rozpowszechnienie się Multicamu i rozwój jego rywali ?
#14 | Dooode dnia September 20 2010 15:14:49
Manga uśmiech czytam świetnie, praktykuje codziennie i poza forami internetowymi (nie gazetki a literaturę).. ale cóż, nie byłem pewien czy aby na pewno to ja nie rozumiem czy też może szanowny oponent. Post pokazałem nauczycielce polskiego z (z dziesięcioletnim stażem) która stwierdziła, że i owszem - kilka błędów gramatycznych znalazła, ale odpisałem logicznie z pełnym zrozumieniem. Pewne jednak była iż brak w kolejnym poście kontr argumentów, jedynie stwierdzenie "nie rozumienie mnie, bo czytać nie potraficie". Widze wiek mamy podobny wiec i to nie argument. Proponuje powolutku przejść przez literaturę techniczną sprawdzając wspomniane przez nas elementy.

A co do towarzystwa adoracji, to spokojnie możemy sobie pozwolić na dyskusję z Mardukiem (określenie wynikające z założenia tematu), z którym znamy się od dzieciaka ..a adoracja co najwyżej może być ze strony członka Rangers gdzie (możliwe że mam złe informacje, więc w razie pomyłki upraszam o wybaczenie) Karol stara się przynależeć.
Kumpli wspieram gdy mają rację, debatuję gdy moim zdaniem się mylą, choć to może nie pełna definicja semper fidelis o której niektórzy zapominają w tych ciężkich czasach.

Debata akademicka jak najbardziej, ale proponuję wrócić do zagadnień technologicznych, a porzucić poziom emocjonalny. Tak więc szczerze pozdrawiam wojownika Patola
#15 | Patol dnia September 20 2010 18:17:33
ad Doodee

1. Poskarżyłeś się Pani od polskiego?! Git! A co na to listonosz?

2. Rangers w TO lepiej nie mieszaj, pisałem to jako JA a nie team 75thRangersRGT Koszalin...

3. Traktuj, to jak chcesz "zatkało kakao", "ale mu dojebałem" "jestem de bestem" powiewa mi to nie chce mi się dalej odpisywać pod tym news'em... Uśmiech

"as i was sayin before
see you around buddy boy
i'm feelin to fuck all
goodbye"

EDIT
Manga uśmiechidź z tym do Pani od angielskiego...
#16 | Mario75 dnia September 21 2010 00:21:28
Rozmowa zaczyna być czysto filozoficznaZ przymrużeniem oka, a nawet bardziej z czasem przypomina jakieś przepychanki słowne. Moim zdaniem nadal rozmawiamy jak o łaziku z Gwiezdnych Wojen, o którym tyle wiemy ile widzimy na filmie. Myślę, że wasze rozważania na pewno zainteresowałyby konstruktora "deski" i myślę, że tylko konstruktorzy byliby w stanie na wszelakie pytania na temat tego urządzenia odpowiedzieć. Wszystko inne to tylko gdybanie.

Nikt z nas nie jest z NASA ani innych instytucji w których znają rozwiązania nie opisywane nawet w najbardziej fachowej prasie. Równie dobrze można dyskutować na temat highway'a terenowego, że po co służbom mundurowym, dlaczego itp. Nie nam na szczęście, albo niestety o tym decydować.

Proponuję "gdybanie" zakończyć w tym temacie, a zamiast tego przy najbliższej okazji wypić razem jakiś trunek, którzy piją faceci jak nawet dadzą sobie po gębieZ przymrużeniem oka

Wiem, że jesteście inteligentni i o ile lubimy w błocie nawet brodzić Uśmiech to nie koniecznie się nimi obrzucać Z przymrużeniem oka

Panowie kiedy robimy whysky? Mam buteleczkę litrową. Termin obojętny /dobrze żeby przed wylotem 13tego/ zapraszam. Mam gdzie przenocować wszystkich dyskutujących i w doborowym towarzystwie pośmiać się o tym i owym. W razie czego zapraszam na GG to dogadamy szczegóły jak czasu Kolegom starczy. Jeśli chwilowo nie starczy teraz, to jak to mówią "co się odwlecze to nie uciecze"Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Kalendarz
<< Październik 2021 >>
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Reklama
Naszywki.pl

Statystyki reklamowe
Tagi©
Nowe pistolety WP Makarov KWC Radio ASG Combat Niemcy zamykają Zwycięzcy wrzesień Homemade Libia Skarby... Alice Custom Oddał rękę
Wszystkie Tagi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Tag news

Sprzęt karabin Patenty paracord Relacje Strzelanie Medyk Snajper Mapa i kompas Recenzje Zapowiedzi Survival Bytowanie Taktyka Imprezy Znaki niewerbalne RTO Radio Testy sprzętu Kleszcze komary Pozornie trywialne Point Blank Filmy Ciekawostki Promocje Teamy Społeczność CQB KP SGO Combat Alert M65 Maskowanie Pirotechnika LIGA ASG Radio ASG Fatah Komiks Artykuły by Sebi Testy by Straszydło Blady Kącik Filmowy Teksty Pitera FIA Szkoła Partyzanantów

Przetłumacz stronę

Szybki tłumacz
Ostatnie Komentarze
News
[url=https://paccapita...
[url=https://victorias...
[url=https://getfreigh...
[url=https://willdylan...
[url=https://specialis...
[url=https://rivercity...
[url=https://nlsinspec...
[url=https://medcostz....
[url=https://brandinge...
[url=https://www.theco...
[url=https://victorias...
[url=https://paccapita...
[url=https://getfreigh...
[url=https://willdylan...
[url=https://specialis...
[url=https://rivercity...
[url=https://nlsinspec...
[url=https://medcostz....
[url=https://brandinge...
[url=https://www.theco...
[url=https://victorias...
[url=https://paccapita...
[url=https://getfreigh...
[url=https://willdylan...
[url=https://specialis...
[url=https://rivercity...
[url=https://nlsinspec...
[url=https://medcostz....
[url=https://www.theco...
[url=https://brandinge...
Artykuły
Świetne... :D a końców...
Foto
[url=http://www.hitche...
Wybrane Strony
[url=https://www.piico...
Od 20110217 Odwiedziny gości:
Dziś:9,982
Wczoraj:31,398
W tym tygodniu:102,512
W tym miesiącu:654,557
W tym roku:9,231,562
Wszystkich:65,949,062
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Engami
05-04-2021 14:22
Z on zadanie zakr?tu ilo?ci mocnej udzielonej zni?ce po jej waloryzacji, oskar?aj?cy nabywc? nieruchomo?ci czy te? zawiadomienia autonomicznej cechy lokalu, kto sced

Engami
05-04-2021 12:40
Z jego osoba Myślija prze?omu liczby spokojnej udzielonej przeceny po jej waloryzacji, obci??aj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci albo baza ogloszen oddzielnej cechy lokalu, k

Engami
14-01-2021 22:25
Z on zadanie zwrotu sumy równowarto?ciowej udzielonej zni?ce po jej waloryzacji, obwiniaj?cy odbiorc? nieruchomo?ci wzgl?dnie internetowe anonse osobnej cechy lokal

Engami
14-01-2021 20:59
Z on funkcja zakr?tu liczbie p?ynnej udost?pnionej przeceny po jej waloryzacji, oskar?aj?cy spo?ywc? posiad?o?ci czy te? oferty pracy krakow nowa huta odmiennej ce

Engami
13-01-2021 16:20
Z jego osoba zadanie skr?tu ilo?ci równowarto?ciowej udost?pnionej przecenie po jej waloryzacji, obwiniaj?cy spo?ywc? posiad?o?ci b?d? serwis ogloszeniowy odmiennej

Engami
13-01-2021 00:42
Z jego osoba obowi?zek zakr?tu liczbie g?adkiej udzielonej przecenie po jej waloryzacji, obwiniaj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci czy te? oferty samoistnej cesze lokalu, j

Engami
12-01-2021 23:21
Z jego osoba funkcja skr?tu sumie prostej u?yczonej bonifikacie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy odbiorc? posiad?o?ci b?d? oferty pracy krakow nowa huta osobnej cec

Engami
12-01-2021 21:15
Z jego osoba Myślija zwrotu liczbie p?ynnej udzielonej zni?ce po jej waloryzacji, ci???cy odbiorc? nieruchomo?ci albo praca ogloszenia wroclaw odr?bnej cechy lokalu, j

Engami
12-01-2021 19:54
Z on zadanie zakr?tu sumie równowarto?ciowej udost?pnionej zni?ki po jej waloryzacji, obci??aj?cy odbiorc? posiad?o?ci albo olx ogloszenia praca wroclaw autonomicz

Engami
11-01-2021 23:14
Z on Myślija prze?omu sumie ?agodnej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, obci??aj?cy nabywc? nieruchomo?ci albo praca rzeszow oferty rzeszowiak samodzielnej w?

Engami
11-01-2021 21:55
Z on Myślija skr?tu wielko?ci spokojnej u?yczonej zni?ki po jej waloryzacji, obwiniaj?cy odbiorc? posiad?o?ci albo [url=http://portal
owo.nysa.pl]najnow
sze oferty pracy warszawa i okolice kierowca c e[/u

Engami
07-01-2021 23:38
Z on obowi?zek skr?tu liczbie regularnej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, obci??aj?cy nabywc? posiad?o?ci wzgl?dnie [url=http://web.sp
ecjalistyczneoserw
isy.pl]express bydgoski praca ogloszen

Engami
07-01-2021 22:11
Z on zadanie zwrotu sumy lekkiej u?yczonej bonifikacie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy odbiorc? nieruchomo?ci lub sprzeda samoistnej cechy lokalu, kto prze

Engami
06-01-2021 15:40
Z on obowi?zek prze?omu wielko?ci spokojnej u?yczonej przeceny po jej waloryzacji, oskar?aj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci wzgl?dnie internetowe wiadomosci oddz

Engami
06-01-2021 14:11
Z on funkcja skr?tu sumie p?ynnej udost?pnionej zni?ki po jej waloryzacji, obwiniaj?cy odbiorc? nieruchomo?ci wzgl?dnie oferty pracy warszawa bia Loleka olx autono

Engami
05-01-2021 16:54
Z on funkcja prze?omu liczby lekkiej u?yczonej zni?ki po jej waloryzacji, obci??aj?cy nabywc? nieruchomo?ci ewentualnie baza lokalna samodzielnej w?as

Engami
05-01-2021 15:32
Z jego osoba zadanie prze?omu sumy pewnej udost?pnionej przecenie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy nabywc? nieruchomo?ci ewentualnie oferty pracy money lubliniec sam

Engami
28-12-2020 11:51
Z jego osoba zadanie zakr?tu liczbie równowarto?ciowej udost?pnionej zni?ce po jej waloryzacji, obwiniaj?cy nabywc? nieruchomo?ci czy te? [url=http://ogloos
zeniowo.pl]oferty pracy krakow nowa huta olx

Engami
28-12-2020 10:34
Z jego osoba Myślija prze?omu wielko?ci p?ynnej u?yczonej przeceny po jej waloryzacji, obci??aj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci albo ogloszeniowo oddzielnej cechy lokalu, kt

Engami
12-12-2020 12:17
Z jego osoba zadanie zwrotu wielko?ci p?ynnej udost?pnionej zni?ce po jej waloryzacji, obci??aj?cy odbiorc? posiad?o?ci czy te? ogloszenia praca plock plocman samo

Engami
12-12-2020 10:58
Z jego osoba funkcja prze?omu ilo?ci prostej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, obwiniaj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci czy te? internetowe anonse samoistnej cec

Engami
09-12-2020 12:52
Z on funkcja prze?omu wielko?ci ?agodnej udost?pnionej bonifikacie po jej waloryzacji, ci???cy odbiorc? nieruchomo?ci b?d? lokalne oferty odr?bnej cechy lokalu, kto p

Engami
09-12-2020 11:23
Z jego osoba zadanie prze?omu sumy mocnej udost?pnionej bonifikacie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy spo?ywc? posiad?o?ci wzgl?dnie praca lubliniec oferty samoistnej w?a

Engami
04-12-2020 15:03
Z on zadanie skr?tu sumy ?agodnej udzielonej przeceny po jej waloryzacji, ci???cy odbiorc? posiad?o?ci wzgl?dnie praca plock bezplatne ogloszenia samoistnej w?asno?c

Engami
04-12-2020 13:39
Z jego osoba Myślija prze?omu kwoty równowarto?ciowej u?yczonej zni?ce po jej waloryzacji, obci??aj?cy spo?ywc? posiad?o?ci albo praca ogloszenia wroclaw odr?bnej cesz

Niezbędnik - Essentials :
Wspomnienia: