Nawigacja
POLECANE
ZNAJOMI
Ankieta
Czy jesteś zwolennikiem używania magazynków typu:

Real/Low/Mid-Cap
Real/Low/Mid-Cap
86% [149 głosów]

Hi-Cap
Hi-Cap
14% [24 głosy]

Ogółem głosów: 173
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 11.01.11

Archiwum ankiet
Słoneczny panel
Dziś jest:

Wschód słońca: 6:58
Zachód słońca: 17:17
Dzień trwa:
10 Godzin 19 minut
Jest krótszy od najdłuższego dnia o: 8:14
Archiwum News 2014:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2013:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2012:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2011:
Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Archiwum News 2010:
Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

Kuloodporni realizm w filmach

Kuloodporni – realizm w filmach

Autor: Piotr "Procent" Łopaciński http://blog.gunfi...

Obok wojska są 2 miejsca, gdzie można zobaczyć i usłyszeć największe herezje dotyczące obsługi broni, czy taktyki walki – filmy i gry komputerowe...
Dzisiaj nieco o realizmie w tym pierwszym przypadku, czyli na ekranie przy pasywnym odbiorze.

 

 

 

Pierwsza uwaga, jaką chciałbym poczynić jest taka, że w filmach można pozwolić sobie na luźniejsze traktowanie realizmu ... niż w grach.
W filmie bowiem najczęściej podstawą jest fabuła, pewna historia do opowiedzenia, a kwestie techniczne są niejako tylko tłem. Często uwypukla się i bardzo dopracowuje pewne sceny czy aspekty filmu, a w innych operuje się uproszczeniami, symbolami.
Taka zależność występuje nawet w przypadku filmów wojennych, które realistyczne pod względem technicznym być nie muszą, bo o wiele ważniejsza może być psychologiczna strona filmu.
W grach natomiast, w których to my naciskamy na spust, często to właśnie fabuła jest tylko tłem, czasami wręcz niewidocznym, a kluczowe są wszystkie szczegóły i detale związane z prowadzeniem walki.
To właśnie o techniczną stronę chodzi, a gra jest zwykle na tyle długa, że da się wyłapać wszystkie błędy i zaniedbania. Po pewnym czasie, w przypadku nudniejszych gier, wyłapywanie takich „smaczków” staje się niezłą zabawą.
Jakie grzechy popełniane są najczęściej przez twórców na małym i dużym ekranie?

Fani filmów uwielbiają wyciągać z nich drobne błędy, które dostrzegą oglądając film po raz n-ty :) (Black Hawk Down) :


Źródło: www.psdisasters.com

Tak jak już pisałem, w filmach bardzo często wszelkie „błędy w sztuce” są wręcz nieistotne, bo film wcale nie ma na celu ukazanie realizmu walki w jej technicznym aspekcie, a na przykład w psychologicznym. Przykład? Full Metal Jacket – kto oglądał jakikolwiek film Kubricka wie, że są to obrazy bardzo specyficzne, które skupiają się na psychice, umyśle, uczuciach, często są to obrazy metaforyczne.
To film, który tworzy świetny klimat, ale przedstawia obraz nie do końca realistyczny – nie taki też jest jego cel.

Typowa scena z Full Metal Jacket. „Ain’t war hell”?:

 

Inną kategorią są filmy, które na realizm stawiają.
Wtedy wszyscy maniacy i spece wojskowości  potrafią obejrzeć fil drugi raz, tylko po to by wypunktować wszystkie wpadki podczas kręcenia czy montażu. Jako, że znalezienie każdego takiego, większego bądź mniejszego, drobiazgu jest triumfem, to czasami urastają one do miana wręcz legendarnych scen danych produkcji.
Przychodzą mi tu na myśl dwa obrazy – Black Hawk Down Ridley’a Scotta i Tears of the sun Antonie Fuqua.
W BHD Na pewno warto wymienić scenę rzutu granatem ręcznym w okno na 3. piętrze budynku, która uznawana jest za wręcz nieprawdopodobną i godną kiepskich kopii Rambo. Poza tym bardzo znana jest scena obrony rozbitego śmigłowca, w której na jednym ujęciu operator „Delty” strzela ze swojego M14, a już parę sekund później ma w ręce M16A2, po czym w jeszcze następnym znowu wraca do M14. Powszechnie uznane jest to za błąd realizatorski, jednak w książce Black Hawk Down Marka Bowdena, podobno jest napisane, że operator ten pyta pilota, czy w śmigłowcu jest jakaś broń, wiec możliwe, że ją wymienił.  Czy ma to w ogóle znaczenie w kontekście całego filmu? Nie, ale jego fani z pasją analizują każdą klatkę i sekundę, by wyciągnąć z ulubionego filmu jak najwięcej, by nawet oglądając go dziesiąty raz, dojrzeć coś nowego.

Klatki ze sławnej sceny w BHD, gdzie na kolejnych ujęciach operator SFOD-D strzela z różnych jednostek broni:

Źródło: imfbd.org

Zostań bohaterem we własnym domu, wrzuć granat na trzecie piętro:



 

Wystarczy za to obejrzeć tylko raz Tears of the Sun, by dostrzec Bruce’a Willisa, który ma na swoim M4A1 założony kolimator M68… na odwrót.
Nie tylko skośny montaż zamontowany jest w stronę inną niż zwykle, ale też całe urządzenie, przez co celowanie z niego jest niemożliwe.
To jedna z najbardziej znanych, bo i najbardziej widocznych, ewidentnych wpadek w filmach militarnych stawiających na realizm. Tears of the Sun zaskakuje za to naciskiem, jaki położono na odwzorowanie procedur, tj. SOP.
Naprawdę miło się ogląda zerwanie kontaktu, które nie jest chaotyczną ucieczką i strzelaniem na oślep, tylko dynamicznym i proceduralnym przesuwaniem linii do tyłu. Razi wprawdzie wielka ilość przeciwnika, z którą walczy paroosobowy oddział SEALi, ale nie jest to coś, co psuje całość obrazu.
Pod sam koniec filmu spostrzegawczy obserwatorzy wyłapali także fakt, że myśliwce lecące ze wsparciem maja puste pylony, a jednak zrzucają z nich napalm.

Bruce Willis ze swoim sławnym kolimatorem rewersyjnym:

Źródło: forum.ea.com

Finalna scena Tears of the Sun. Zwraca uwagę staranność w odwzorowaniu procedur ataku czy zerwania kontaktu:



 

Przechodząc na drugi biegun, czyli do filmów, które nie są realistyczne, a sensacyjne, chcę powiedzieć, ze jestem czasami pod głębokim wrażeniem pomysłów, jakie mają twórcy , by uczynić swe dzieło kompletnie nierealną bajką.
W filmie The Marine (reżysera nie podaje, bo zapewne jest mu wstyd, że nakręcił coś takiego), który dzięki lekkości języka tłumaczy otrzymał polski tytuł W cywilu, główny bohater jest wręcz niezniszczalny, a gdy prowadząc samochód dostaje się pod ostrzał z karabinka z odległości parunastu metrów, postanawia zasłonić się… kevlarową kamizelką, którą trzyma w ręce.
Pomijając fakt, że kevlar nie zatrzymuje penetracji amunicją pośrednia(tym bardziej z tak niewielkiej odległości), to w tej produkcji nie dość, że jednak opiera się pociskom, to dodatkowo wytracają one cała swoją energie na luźno powiewającej kamizelce – absurd. Inny przykład to film American Soldiers aka Amerykańscy Chłopcy, który nie dość, że cały jest zbiorem irracjonalnych scen połączonych lichym wątkiem fabularnym, to jeszcze bohaterowie poruszają się tam ciężarówkami, czy HUMVEE, które potrafią wytrzymać parę trafień pociskiem z RPG.

Dlaczego warto wozić ze sobą kamizelkę balistyczną w samochodzie?:

 


Na koniec zostawiłem prawdziwy smaczek i klasyk.
Wiele osób zapewne już go widziało, a Ci, którzy nie mieli tej przyjemności, niech usiądą na stabilnym krześle.
Film o którym piszę, jest przykładem tragicznej fascynacji kinem amerykańskim i próbą przeniesienia jego wzorców, z dodatkiem lokalnej specyfiki kinematograficznej , na grunt innego rejonu geograficznego czy kulturowego. Niech scena z tego arcydzieła będzie tzw. elementem zamiast podsumowania dla tego wpisu. Oto Rambo po turecku – Korkusuz:

 źródło: www.blog.gunfire.pl

 

Komentarze
Podziel się tym wpisem
Dodaj do:
Adres:
Na forum:
HTML:

Komentarze
#1 | Mario75 dnia June 07 2011 23:32:06
Ufff poprawiłem wreszcie wczytywanie filmów Złość Stres Manga uśmiech
#2 | Technofilia dnia June 08 2011 09:43:45
Drogi kolego. Już pierwsze zdanie "Pierwsza uwaga, jaką chciałbym poczynić jest taka, że w filmach można pozwolić sobie na luźniejsze traktowanie realizmu ... niż w grach." wbiło mnie w fotel. Albo nie grasz w gry, albo chciałeś być kontrowersyjny i wkurzyć wszystkich graczy w półświatku ASG.

To właśnie twórcy filmów twierdzą że nie mogą pozwolić sobie na głupoty. Wybuchające samochody już widzów dawno przestały bawić. Najlepszym tego przykładem jest film "Bitwa o LA", tak właśnie on. Jest to film Si-Fi i głupot tu w nim co niemiara - ale wybuchających samochodów nie uświadczymy. I wiecie jak to wygląda? Bosko!
Autor artykułu wspomina o serii "Rambo" zapominając że część czwarta koło pierwszych trzech nie stała. Pamiętam wielkie dywagacje nad przegięciem scen gdy to z działka pokładowego JR wręcz szatkuje wrogów. Wiecie dlaczego uznane to za realne? Bo takimi głupotami jesteśmy karmieni w innych filmach że to wydaje się być zbyt brutalne by mogło być prawdziwe. To co wyprawia się na ekranie podczas oglądania Rambo4 nie dość że jest zrobione należycie ale i pokazuje że na wojnie niestety ale niema nikogo ze szmatkom kto powyciera plamy krwi.
Dla porównania BHD sprawia wrażenie filmu który miał ambicje być czymś więcej. Niestety skończył, jak to każda produkcja z ameryki, jako ładna bajka dla dorosłych. Osobiście bardzo lubię BOH ale sorry, na pewno nie z tego powodu że ma coś wspólnego z rzeczywistością.

Dobra a teraz to muszę ochrzanić autora bo ugodził w me uczucia. Kto do ch...y powiedział że w grach fabuła to dodatek!! Chyba w Mario Bros! Nawet głupi FPS musi mieć porządną fabułę by przyciągnąć graczy. Najlepszym przykładem na to że bez fabuły strzela się kijowo jest CoD:MW. Niech pierwszy żuci kamień ten co fabuły w nim nie zauważył. Gdyby wyciąć z tej gry fabułę to by pies z kulawą nogą za tym tytułem nie powłóczył. Z realizmem tu już gorzej ale jeżeli chcemy pobawić się w rzeczy troszkę bardziej zbliżone do rzeczywistości to zapraszam do zapoznania się z ARMA2 i Operation Flashpoint: Dragon Rising.

Nie będę dalej psioczył bo i niema na co. Artykuł napisany lekko i przyjemnie oraz zgodnie z prawdą. Tylko na zaś prosiłbym Procenta by nie robił takich samych głupot jak reżyserowie owych dzieł które opisuje w artykule i poszedł na jakość a nie ilość. Czyli co? W BHD mogli darować sobie granat na trzecim piętrze a autor mógłby darować sobie głupie i niesłuszne uwagi do tytułów które mógłby niesłusznie skrzywdzić jak i uwagi pod kontem gier. Kolego, jak się nie jest czegoś pewnym, to się o tym nie pisze. Pozdrawiam.
#3 | Procent dnia June 11 2011 01:22:29
Cieszę się, że kolejny mój artykuł wywołuje jakiś odzew Uśmiech. Tak wiec lecąc po kolei:

Już pierwsze zdanie "Pierwsza uwaga, jaką chciałbym poczynić jest taka, że w filmach można pozwolić sobie na luźniejsze traktowanie realizmu ... niż w grach." wbiło mnie w fotel. Albo nie grasz w gry, albo chciałeś być kontrowersyjny i wkurzyć wszystkich graczy w półświatku ASG.


Lubię pisać kontrowersyjne rzeczy, to fakt, co może już dało się zauważyć, natomiast powyższe twierdzenie to moja subiektywna opinia. Ciężko ja jednoznacznie udowodnić jak i ją jednoznacznie obalić, bo zarówno gier jak i filmów mamy tysiące. Natomiast ja swoja tezę opierałem m.in. na tym, że zdecydowanie częściej gry (szczególnie typu FPP) reklamowane są lub zapowiadane jako "wyznaczające nowe poziom realizmu" czy "najrealistyczniejsza wirtualna przygoda". W filmach, gdy mówi się o realizmie, to często odnosi się to do aspektów innych, niż kwestie walki czy sprzętowe (oczywiście bierzemy tu pod uwagę głównie dzieła wojenne i im podobne). Poza tym przy pierwszym oglądaniu filmu nie dostrzeżemy tylu detali, co przy pierwszym przechodzeniu gry, gdzie wiele elementów, animacji, dźwięków się powtarza.

To właśnie twórcy filmów twierdzą że nie mogą pozwolić sobie na głupoty.


Mogą tak twierdzić, ale nie zawsze coś za tym idzie Uśmiech. Nadal powstają filmy, które są żałosnej jakości próbą ambitnego kina.

Autor artykułu wspomina o serii "Rambo" zapominając że część czwarta koło pierwszych trzech nie stała.


A skąd takie twierdzenie? Pokazuje język Nie opisuje nawet żadnego z elementów serii. Wspominam o "Rambo" w kontekście "Korkosuza", który był i jest wprost nazywany turecka odpowiedzią na "Rambo". To nie ja wymyśliłem, ale w pełni się z tym zgadzam, bo ciężko nie dostrzec podobieństw miedzy tymi postaciami Uśmiech. Ponadto zgadzam się, że w najnowszej części filmu z Sylwestrem bardzo ładnie pokazano jaki wpływ na fragmentacje ludzkiego ciała mają różne rodzaje broni i amunicji.

Dobra a teraz to muszę ochrzanić autora bo ugodził w me uczucia. Kto do ch...y powiedział że w grach fabuła to dodatek!! Chyba w Mario Bros! Nawet głupi FPS musi mieć porządną fabułę by przyciągnąć graczy. Najlepszym przykładem na to że bez fabuły strzela się kijowo jest CoD:MW. Niech pierwszy żuci kamień ten co fabuły w nim nie zauważył. Gdyby wyciąć z tej gry fabułę to by pies z kulawą nogą za tym tytułem nie powłóczył.


Możemy teraz przez 3 kolejne strony komentarzy przerzucać się tytułami gier. Ja będę podawał te, gdzie fabuła wyraźnie jest dołożona na siłę i maksymalnie naciągana, Ty te, gdzie dzięki fabule klimat gry wzrasta i opowiadana historia wciąga osobę siedzącą przed monitorem.

Są gry, w które i bez spajającej ją fabuły gra się świetne, a są takie (jak twój przykład), gdzie to właśnie przez opowiadaną w grze historie chce się kontynuować siedzenie przed monitorem. Twierdzę natomiast, że łatwiej zrobić dobrą grę, która będzie miała kiepska fabułę, bądź będzie jej praktycznie pozbawiona, aniżeli dobry film, w którym za fabułę będzie musiało nadrabiać wszystko inne.

jeżeli chcemy pobawić się w rzeczy troszkę bardziej zbliżone do rzeczywistości to zapraszam do zapoznania się z ARMA2 i Operation Flashpoint: Dragon Rising.


Jestem akurat wielkim fanem serii OFP-ARMA, m.in. jej będę poświęcał swój najbliższy artykuł Uśmiech.

W BHD mogli darować sobie granat na trzecim piętrze a autor mógłby darować sobie głupie i niesłuszne uwagi do tytułów które mógłby niesłusznie skrzywdzić jak i uwagi pod kontem gier.


Myślę, że wiele tu robi akurat subiektywna opinia i odczucia czy uczucia, niż coś, co możemy określić obiektywnymi wskaźnikami. Jest to wiec bardziej spór o przekonania czy może nawet ideologię, który z chęcią mogę prowadzić przy zachowaniu odpowiedniego dystansu zarówno do zjawiska jak i do siebie Z przymrużeniem oka.

Pozdrawiam
#4 | Technofilia dnia June 11 2011 14:55:57
Ja się sprzeczać nie zamierzam i nie chcę. Chodzi mi tylko o to iż jak się pisze o filmie to nie powinno przywoływać się innych multimediów.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Kalendarz
<< Październik 2021 >>
Po Wt śr Cz Pi So Ni
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Reklama
Naszywki.pl

Statystyki reklamowe
Tagi©
Arctic Combat Act od Valor Mndur Gorka E SPOS Tajna broń Makarov KWC Zbrojownia Niemcy zamykają Nowe pistolety WP Skarby... Oddał rękę
Wszystkie Tagi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Tag news

Sprzęt karabin Patenty paracord Relacje Strzelanie Medyk Snajper Mapa i kompas Recenzje Zapowiedzi Survival Bytowanie Taktyka Imprezy Znaki niewerbalne RTO Radio Testy sprzętu Kleszcze komary Pozornie trywialne Point Blank Filmy Ciekawostki Promocje Teamy Społeczność CQB KP SGO Combat Alert M65 Maskowanie Pirotechnika LIGA ASG Radio ASG Fatah Komiks Artykuły by Sebi Testy by Straszydło Blady Kącik Filmowy Teksty Pitera FIA Szkoła Partyzanantów

Przetłumacz stronę

Szybki tłumacz
Ostatnie Komentarze
News
[url=https://paccapita...
[url=https://victorias...
[url=https://getfreigh...
[url=https://willdylan...
[url=https://specialis...
[url=https://rivercity...
[url=https://nlsinspec...
[url=https://medcostz....
[url=https://brandinge...
[url=https://www.theco...
[url=https://victorias...
[url=https://paccapita...
[url=https://getfreigh...
[url=https://willdylan...
[url=https://specialis...
[url=https://rivercity...
[url=https://nlsinspec...
[url=https://medcostz....
[url=https://brandinge...
[url=https://www.theco...
[url=https://victorias...
[url=https://paccapita...
[url=https://getfreigh...
[url=https://willdylan...
[url=https://specialis...
[url=https://rivercity...
[url=https://nlsinspec...
[url=https://medcostz....
[url=https://www.theco...
[url=https://brandinge...
Artykuły
Świetne... :D a końców...
Foto
[url=http://www.hitche...
Wybrane Strony
[url=https://www.piico...
Od 20110217 Odwiedziny gości:
Dziś:9,056
Wczoraj:31,398
W tym tygodniu:101,586
W tym miesiącu:653,631
W tym roku:9,230,636
Wszystkich:65,948,136
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Engami
05-04-2021 14:22
Z on zadanie zakr?tu ilo?ci mocnej udzielonej zni?ce po jej waloryzacji, oskar?aj?cy nabywc? nieruchomo?ci czy te? zawiadomienia autonomicznej cechy lokalu, kto sced

Engami
05-04-2021 12:40
Z jego osoba Myślija prze?omu liczby spokojnej udzielonej przeceny po jej waloryzacji, obci??aj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci albo baza ogloszen oddzielnej cechy lokalu, k

Engami
14-01-2021 22:25
Z on zadanie zwrotu sumy równowarto?ciowej udzielonej zni?ce po jej waloryzacji, obwiniaj?cy odbiorc? nieruchomo?ci wzgl?dnie internetowe anonse osobnej cechy lokal

Engami
14-01-2021 20:59
Z on funkcja zakr?tu liczbie p?ynnej udost?pnionej przeceny po jej waloryzacji, oskar?aj?cy spo?ywc? posiad?o?ci czy te? oferty pracy krakow nowa huta odmiennej ce

Engami
13-01-2021 16:20
Z jego osoba zadanie skr?tu ilo?ci równowarto?ciowej udost?pnionej przecenie po jej waloryzacji, obwiniaj?cy spo?ywc? posiad?o?ci b?d? serwis ogloszeniowy odmiennej

Engami
13-01-2021 00:42
Z jego osoba obowi?zek zakr?tu liczbie g?adkiej udzielonej przecenie po jej waloryzacji, obwiniaj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci czy te? oferty samoistnej cesze lokalu, j

Engami
12-01-2021 23:21
Z jego osoba funkcja skr?tu sumie prostej u?yczonej bonifikacie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy odbiorc? posiad?o?ci b?d? oferty pracy krakow nowa huta osobnej cec

Engami
12-01-2021 21:15
Z jego osoba Myślija zwrotu liczbie p?ynnej udzielonej zni?ce po jej waloryzacji, ci???cy odbiorc? nieruchomo?ci albo praca ogloszenia wroclaw odr?bnej cechy lokalu, j

Engami
12-01-2021 19:54
Z on zadanie zakr?tu sumie równowarto?ciowej udost?pnionej zni?ki po jej waloryzacji, obci??aj?cy odbiorc? posiad?o?ci albo olx ogloszenia praca wroclaw autonomicz

Engami
11-01-2021 23:14
Z on Myślija prze?omu sumie ?agodnej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, obci??aj?cy nabywc? nieruchomo?ci albo praca rzeszow oferty rzeszowiak samodzielnej w?

Engami
11-01-2021 21:55
Z on Myślija skr?tu wielko?ci spokojnej u?yczonej zni?ki po jej waloryzacji, obwiniaj?cy odbiorc? posiad?o?ci albo [url=http://portal
owo.nysa.pl]najnow
sze oferty pracy warszawa i okolice kierowca c e[/u

Engami
07-01-2021 23:38
Z on obowi?zek skr?tu liczbie regularnej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, obci??aj?cy nabywc? posiad?o?ci wzgl?dnie [url=http://web.sp
ecjalistyczneoserw
isy.pl]express bydgoski praca ogloszen

Engami
07-01-2021 22:11
Z on zadanie zwrotu sumy lekkiej u?yczonej bonifikacie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy odbiorc? nieruchomo?ci lub sprzeda samoistnej cechy lokalu, kto prze

Engami
06-01-2021 15:40
Z on obowi?zek prze?omu wielko?ci spokojnej u?yczonej przeceny po jej waloryzacji, oskar?aj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci wzgl?dnie internetowe wiadomosci oddz

Engami
06-01-2021 14:11
Z on funkcja skr?tu sumie p?ynnej udost?pnionej zni?ki po jej waloryzacji, obwiniaj?cy odbiorc? nieruchomo?ci wzgl?dnie oferty pracy warszawa bia Loleka olx autono

Engami
05-01-2021 16:54
Z on funkcja prze?omu liczby lekkiej u?yczonej zni?ki po jej waloryzacji, obci??aj?cy nabywc? nieruchomo?ci ewentualnie baza lokalna samodzielnej w?as

Engami
05-01-2021 15:32
Z jego osoba zadanie prze?omu sumy pewnej udost?pnionej przecenie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy nabywc? nieruchomo?ci ewentualnie oferty pracy money lubliniec sam

Engami
28-12-2020 11:51
Z jego osoba zadanie zakr?tu liczbie równowarto?ciowej udost?pnionej zni?ce po jej waloryzacji, obwiniaj?cy nabywc? nieruchomo?ci czy te? [url=http://ogloos
zeniowo.pl]oferty pracy krakow nowa huta olx

Engami
28-12-2020 10:34
Z jego osoba Myślija prze?omu wielko?ci p?ynnej u?yczonej przeceny po jej waloryzacji, obci??aj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci albo ogloszeniowo oddzielnej cechy lokalu, kt

Engami
12-12-2020 12:17
Z jego osoba zadanie zwrotu wielko?ci p?ynnej udost?pnionej zni?ce po jej waloryzacji, obci??aj?cy odbiorc? posiad?o?ci czy te? ogloszenia praca plock plocman samo

Engami
12-12-2020 10:58
Z jego osoba funkcja prze?omu ilo?ci prostej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, obwiniaj?cy spo?ywc? nieruchomo?ci czy te? internetowe anonse samoistnej cec

Engami
09-12-2020 12:52
Z on funkcja prze?omu wielko?ci ?agodnej udost?pnionej bonifikacie po jej waloryzacji, ci???cy odbiorc? nieruchomo?ci b?d? lokalne oferty odr?bnej cechy lokalu, kto p

Engami
09-12-2020 11:23
Z jego osoba zadanie prze?omu sumy mocnej udost?pnionej bonifikacie po jej waloryzacji, oskar?aj?cy spo?ywc? posiad?o?ci wzgl?dnie praca lubliniec oferty samoistnej w?a

Engami
04-12-2020 15:03
Z on zadanie skr?tu sumy ?agodnej udzielonej przeceny po jej waloryzacji, ci???cy odbiorc? posiad?o?ci wzgl?dnie praca plock bezplatne ogloszenia samoistnej w?asno?c

Engami
04-12-2020 13:39
Z jego osoba Myślija prze?omu kwoty równowarto?ciowej u?yczonej zni?ce po jej waloryzacji, obci??aj?cy spo?ywc? posiad?o?ci albo praca ogloszenia wroclaw odr?bnej cesz

Niezbędnik - Essentials :
Wspomnienia: